دوشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۷

حضور پررنگ



يه زماني نه خيلي دور ، به خاطر محدوديت ها و تفكرات غلطي كه از سوي خانواده ها و جامعه اعمال مي شد ، دختر بودن واقعا مكافات بود !! انصافا در چند سال اخير بايد اعتراف كنيم كه بسياري از اين محدوديت ها رفع شده و خيلي از تفكرات سنتي بعضا غلط نسبت به جنس زن ، كمرنگ شده است . اين روزها حضور زنان در عرصه هاي اجتماعي ، ورزشي ، و دانشگاهي به اندازه اي چشمگير شده است كه برخي از مسئولين كوته فكر را به ارائه راه حل هاي عجيب براي كمرنگ كردن اين حضور وا داشته است . البته نقش فعالين حقوق زنان كه بعضاهزينه هاي سنگيني را هم متحمل شده اند را در هموار كردن اين مسير نبايد ناديده بگيريم . اينها را گفتم كه شما را دعوت كنم به ديدن يك سري عكس ها از ورزش زنان و دختران جوان كه در نوع خودش جالب توجه است :

جهت مشاهده عکسها کلیک کنید

یکشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۷

ماندلا و موگابه و احمدی نژاد!!

مورگان تساوانگيراي رهبر حزب اصلي اپوزيسون دولت موگابه و تنها رقيب وي در انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه كه روز جمعه گذشته آغاز شد ، به دليل آنچه فشار و ايجاد جو رعب و وحشت توسط موگابه و حاميانش خواند از انتخابات كناره گيري كرد . جناب ديكتاتور هم با اعتماد به نفس كامل از پيروزي در انتخابات بدون رقيب ابراز اطمنيان كرد !!! موگابه هماني است كه اسمش به همراه احمدي نژاد از ليست ضيافت شام سران شركت كننده در اجلاس فائو (ايتاليا ) خط خورد و احتمالا چند روز ديگر پس از پيروزي غرور انگيزش !! در انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه ، راهي تهران شود تا مردم از بركات حضورش برخوردار گردند .

در همين چند روز گذشته كه شوي مضحك انتخابات در زيمبابوه آفريقايي در حال برگزار شدن بود ، در سويي ديگر اين جهان پهناور ، مراسم جشن تولد 90 سالگي نلسون ماندلا با حضور برخي از چهره هاي مشهور در بريتانيا برگزار شد .

موگابه و ماندلا دو مرد از يك سرزمين ، اما با دو دو دنيا و آرمان متفاوت ، يكي نماد كينه و نفرت و ديگري در اوج انسان دوستي و شرافت .

چه كساني براي موگابه ها جشن خواهند گرفت ؟ آيا چنين كساني پيدا خواهند شد ؟

در همين زمينه مطلب كوتاه عطاالله مهاجراني در وبلاگش خواندني است همچنين ديدن عكسهايي از مراسم جشن ماندلا هم خالي از لطف نيست .

در همين ارتباط :

ماندلا و موگابه . وبلاگ مكتوب

چهره هاي سرشناس دنيا در مهماني بزرگ 90 سالگي نلسون ماندلا

استقبال «كیهان» از انتخابات موگابه‌ای

جمعه، تیر ۰۷، ۱۳۸۷

درد بي درمان آقاي كروبي !

يكي از سياستمداراني كه با رفتار و عملكردش در چند سال اخير صادقانه نشان داده است كه تا چه اندازه تشنه قدرت است ، شيخ مهدي كروبي رئيس مجلس ششم و دبير كل حزب اعتماد ملي است . در جريان انتخابات مجلس هشتم و حمله هاي شديد و بي سابقه اي كه به قول خودش به اصلاح طلبان تندرو كرد ، دم خروس جناب شيخ از زير عباي مباركشان پيدا شد و تقريبا مشخص شد كه منظور ايشان از اصلاحات ، تغييراتي است كه خداي ناكرده خم به ابروي اربابان مطلقه قدرت نياورد !! بگذريم از كلاه گشادي كه در جريان اين انتخابات بر سر شيخ اصلاحات !! رفت ، گويا در پشت پرده چنين توافق شده بود كه كروبي در ازاي حمله به اصلاح طلبان راديكال و فاصله گرفتن از آنها ، تاييد صلاحيت كانديدا هاي حزب متبوعش را بگيرد كه ديديم چه شد ، نه تنها كانديداهاي اصلي حزب اعتماد ملي تاييد صلاحيت نشدند ، چند نفري هم كه كروبي با التماس و گدايي ( همان چانه زني ) تاييد صلاحيتشان را گرفت توسط مردم رد شدند .

گويي درد جناب شيخ درمان ندارد و "قدرت خانم " زيبارو هم به اين راحتي قصد بله گفتن را ندارند !! شايد به همين علت پرچمدار خود خوانده اصلاحات درد بي درمانش را نزد " علي اكبري " ، شخصي كه مدعي انرژي درماني و درمان دردهاي صعب العلاج است برده تا شايد درماني بيابد !!

اصل خبر را كه خبر گزاري عصر ايران به نقل از پارسينه آورده است را بخوانيد

پنجشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۷

دم جناب روباه !


يكي از نكات جالب توجه در مصاحبه تلويزيوني دوشنبه شب گذشته كه در آن برنامه ، احمدي نژاد به تشريح طرح تحول اقتصادي دولت پرداخت ، حضور كلهر ، مشاور فرهنگي و مطبوعاتي وي به عنوان مجري برنامه بود . هر چند از احمدي نژاد انتظار نمي رفت كه در اين برنامه از يك منتقد و يا كارشناس اقتصادي كه بتواند با طرح پرسش هايي برنامه هاي او را به چالش بكشد ، دعوت كند ، اما حداقل مي توانست به روال چند مصاحبه گذشته از مجريان و خبر نگاران تله ويزيون به عنوان گردانندگان برنامه استفاده كند. در اين مصاحبه احمدي نژاد صحبت كرد ، تا توانست آمارهاي عجيب و غريب داد و پس از تشريح طرح تحول اقتصادي دولت كه طرح جديد و نويي هم نبود و سالهاست در مورد آن صحبت مي شود ، در پايان هم اين طور فرمودند كه ما حاضريم در اروپا پمپ بنزين بزنيم و بنزين را با قيمت كمتر از قيمتي كه در اروپا عرضه مي شود ، به مردم آن كشورها بفروشيم !!! از ديگر نكات جالب توجه والبته تامل برانگيزي كه احمدي نژاد در بين صحبتهايش به آن اشاره كرد و پرده از بدعتي فوق العاده خطرناك برداشت ، بيان اين موضوع بود كه در موردي براي برداشت از حساب ذخيره ارزي جهت واردات كالاهاي ضروري كه با مخالفت مجلس رو به رو شده بود ، با كسب اجازه از مقام معظم رهبري اين كار ار انجام داديم !!! در تمام اين مدت هم ، كلهر با بيان جملات تاييدي در ادامه حرفهاي رئيس جمهور ، صحبتها ، آمار و افاضات كارشناسانه ايشان را با تمام توان تاييد و احمدي نژاد هم با گفتن " احسنت ، احسنت " كيف مي كرد !!! بيننده عوام از همه جا بي خبر هم كه نمي دانست مجري محترم ، دم جناب روباه هستند ، به خود مي باليد كه چه رئيس جمهور و چه برنامه دقيق و بي عيب و نقصي !!

طرحي كه احمدي نژاد آن را تشريح كرد مطئمنا در چند ماه باقيمانده به پايان عمر دور اول رياست جمهوري وي ، قابل اجرا نيست . ضمن اينكه كارشناسان اقتصادي بر اين عقيده اند كه اجراي اين طرح در كوتاه مدت ، آثار تورمي سنگيني را بر جامعه تحميل خواهد كرد .

با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ، جنبه تبليغاتي بودن موضوع بيشتر به چشم مي آيد . در اين دوره احمدي نژاد و تيمش حرفي براي گفتن ندارند ، حنايشان بي رنگ بي رنگ شده است و چاره اي جز توسل جستن به اين گونه روشها، براي جذب آراي مردم ندارند .

اگر مردم پول سهام عدالت را گرفتند ، اگر نظام هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان دولت اجرا شد و هزار و يك وعده دروغ ديگر ،پول يارانه ها را هم خواهند گرفت !!!

در همین ارتباط :

طرح رییس‌جمهور همبستگی ندارد

طرح تحولات اقتصادي چيز جديدي نيست

انتقاد شديد دانش جعفري از سياست هاي اقتصادي دولت

دوشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۷

تا امام زمان (عج) قدم بر چشم ما نگذارد، هیچ چیز در بهترین وضع ممکن قرار نخواهد گرفت!!


بعد از ماجراي دانشگاه زنجان كه در آن مشت يك رسواي ديگر رژيم اسلامي با شجاعت تحسين برانگيز دختر دانشجو ( كه متاسفانه اين دختر دانشجو بازداشت شده است ) باز شد ، متاسفانه از دانشگاه آزاد لاهيجان خبري منتشر شده مبني بر اينكه يكي از دختران دانشجوي اين دانشگاه ، پس از احضارهاي مكرر به حراست دانشگاه مذكور ، در آخرين مراجعه كه هنوز مشخص نشده در آن دقايقي كه در اتاق حراست بوده چه گذشته است ، با پريدن از طبقه چهارم اتاق حراست دست به خود كشي زده و به زندگي خود پايان داده است . مشابه همين اتفاق در دانشگاه سيستان و بلوچستان رخ داده است كه در آن دختر دانشجو بر اثر فشارهاي وارده از طرف حراست دانشگاه ، با خوردن قرص خودكشي و فوت كرده است .

در اين ميان سخنان احمد تاصري معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه سيستان و بلوچستان كه پرده از يك تفكر فاجعه آميز بر ميدارد قابل تامل است :

" احمد ناصری معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان به جای پاسخگویی به مشکلات دانشجویان و خودکشی های اخیر در این دانشگاه گفته است: “ما همه معتقد به اصلاح اموریم. چه کسی است که ادعا کند که همه چیز در بهترین وضع ممکن است؟ تا امام زمان (عج) قدم بر چشم ما نگذارد، هیچ چیز در بهترین وضع ممکن قرار نخواهد گرفت."

اين نحوه تفكر دقيقا همان تفكر احمدي نژاد و تيم همراهش است . از همان روزهاي اول اعتقاد داشتم كه احمدي نژاد خوب ميداند كه دارد چه مي كند ، خوب مي داند كه سياستهاي اقتصادي و سياسي اش غلط است ، اما دليل اينكه چرا اين روند را ادامه مي دهد دقيقا از همان تفكري نشات مي گيرد كه معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه زنجان رك و پوست كنده آنرا بيان كرده است : " زمينه سازي براي ظهور امام زمان " .

در قسمتي از كتاب خاطرات وزير امور خارجه فرانسه كه سال گذشته منتشر شد ، به نقل از احمدي نژاد چنين آمده است كه بايد سعي كنيم تا جهان را ظلم و فساد فرا بگيرد تا زمينه براي ظهور خدا ( امام زمان ) فراهم شود .

براي پايان دادن به فاجعه احمدي نژاد هنوز دير نشده است .

در همین ارتباط :

خودکشی دو دانشجو در حراست دانشگاه های لاهیجان و سیستان و بلوچستان


یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۸۷

تو از دوا و شفا گذشته اي !!

بعد از ختم به خير شدن ماجراي ربودن جناب رئيس جمهور در عراق !! توسط آمريكاييها ، جديدا فيلمي از سخنراني اين موجود دروغگو كه يقين دارم از سلامت رواني برخوردار نيست ، منتشر شده است كه احمدي نژاد در اين سخنراني در يك دروغ پردازي آشكار به صورت غير مستقيم چنين بيان مي دارد در سفر آقاي خاتمي به فرانسه كه در دوران رياست جمهوري ايشان انجام شد ، در موقع استقبال از خاتمي ، ژاك شيراك رئيس جمهور فرانسه از بالاي پله ها جهت استقبال پايين نيامده و با اين كار قصد تحقير خاتمي را داشته است .!! احمدي نژاد اضافه مي كند كه همان موقع كه اين صحنه را از تلويزيون تماشا مي كرده است بسيار غصه اش گرفته و آرزو كرده است"اي خداي بزرگ شرايطي را فراهم كن كه اين مسئله جبران شود "

و چند سال بعد خداوند دعاي اين بنده مخلصش را اجابت كرد و در سفرش به ايتاليا چنان استقبال گرمي از او شد كه در طول تاريخ تشريفات و استقبال از مقامات رسمي كشورها بي سابقه بود !!!

متن يا فايل صوتي اين سخنراني را حتما بخوانيد يا گوش كنيد ، ادبيات كوچه بازاري كه رئيس يك دولت از آن استفاده مي كند واقعا تاسف آور است ضمن اينكه آدم از اين همه دروغ گويي حيران مي ماند .

در همین ارتباط :

ربودن رییس جمهور در عراق راحت تر بود یا نیویورک؟

انتشار سخنرانی جدیدی از احمدی‌نژاد + فایل صوتی

مچ گيري از احمدي نژاد در فضاي اينترنت

سه‌شنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۸۷

خيال خام و باطل طالبان ايراني !!

تاريخ به طرز دقيق و حيرت انگيزي در حال تكرار شدن است . هنوز جمله فرماندار نظامي تهران ،سرلشگر اظهاري ، در ياد و خاطره مردان و زنان نسل گذشته مانده است كه صداي اعتراض مردم را كار عده اي قليل مي دانست كه با ضبط صدا بر روي نوار كاست و پخش آن به وسيله بلند گو از پشت بام خانه ها ، قصد ايجاد آشوب دارند. و امروز اندكي بيش از سه دهه از آن روزها ، سردار رادان رئيس پليس تهران هم صدا با خبرگزاري امنيتي و مزدور فارس ،شركت كنندگان در تجمع روز جمعه پارك ملت تهران و مشهد را جمعي كوچك از اراذل و اوباش مي نامند !!! مردمي كه تنها خواسته شان در اين تجمع ، رفع گراني و تورم ، فساد و تبعيضي است كه اين روزها واقعا بيداد ميكند . مردان رژيم سابق ، كه آخوند و دانشگاهي از آن هيولايي براي مردم ساده دل ساخته بودند ، آنقدر انسانيت و شعور داشتند كه بر خلاف مدعيان دروغين انسانيت رژيم اسلامي ، مردم معترض را " اراذل و اوباش " خطاب نكنند

. در اين ميان نكته ظريفي جلب توجه مي كند ؛ در همان روزهايي كه عده اي را تحت عنوان " اراذل و اوباش " اعدام كردند ، اخباري از گوشه و كنار به گوش ميرسيد مبني بر اينكه تعداد زيادي از اين افراد ، زندانيان سياسي و معترضين به حكومت هستند كه به اين روش و بهانه قلع و قمع مي شوند و امروز با اين تعريف جناب سردار از " اراذل و اوباش " آن اخبار باور پذير تر مي شوند .

آقاي رادان و مسئولين غرق در فساد باصطلاح جمهوري اسلامي كه اين روزها بيشتر از هر زمان ديگر صداي طبل رسوايي شما به گوش مي رسد ؛ شايد چند صباحي بتوانيد با خيال خام خود ، حكومت و واقعيت ها را انكار كنيد ، اما با حقيقت ها چه خواهيد كرد ؟ حقيقت اين است كه نفس سيستمي كه شما جزيي از آن هستيد به شماره افتاده است . حال شما با خيال خام خود خوش باشيد و با همين خوشي بميريد !

در همین ارتباط :

تجمع مردم مشهد در اعتراض به گرانی

گزارش و لینک فیلم های تجمع در مشهد

شنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۷

خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل !



1- همان طور كه پيش بيني مي شد ، عباس پاليزدار با شكايت مدعي العموم و به اتهام اخلال در امنيت ملي بازداشت شد . بحث من در اينجا چرايي بازداشت و اينكه با او چه خواهند كرد ، آزاد و يا اينكه دز زندان خود كشي خواهد شد !!! و هزار و يك احتمال ديگر نيست، چرا كه اوضاع سياست داخلي به اندازه اي پيچيده است كه پيش بيني اوضاع آينده كمي دشوار به نظر مي رسد . موضوعي كه مسلم و روشن است اين است كه به هر حال اين فرد هم عضوي از گروهك طالبان ايراني است كه بنا بر اقتضا و بازي سياسي دست به چنين كاري زده است . نكته اي كه در اينجا جالب به نظر مي رسد ، شكايت مدعي العموم از اين فرد است . يعني اينكه من و شما جز شاكيان اين پرونده هستيم ، يعني اينكه مردم از اين فرد شكايت دارند كه چرا خواب ناز بزرگوران را آشفته كرديد و هزاران يعني ديگر كه مدعي العموم زحمت آنرا كشيده اند و از طرف من و شما قبول زحمت فر موده اند . معناي مدعي العموم و عموم را هم فهميديم كه عموم در اين مملكت چه كساني هستند ضمن اينكه مفهوم امنيت ملي هم بر همگان روشن شد !! امنيت ملي ، يعني ايجاد امنيت براي چپاولگري و فساد امثال ناطق نوري ، يزدي ، رفيق دوست ، عسگر اولادي و آقازاده هاشان و امثال اينها كه در طول سي سال حكومت رعب و وحشت و فساد ، جان مردم را به لبشان رسانده اند و كاري كردند كه مردم از شدت فقر و فلاكت به دامان مزدوري چون احمدي نژاد پناه ببرند. به اعتقاد من يكي از صدها خطري كه امروز سياست داخلي ايران را تهديد مي كند پناه بردن به دامان راست سنتي به واسطه فرار از دار و دسته احمدي نژاد است كه متاسفانه تا حدودي اين جريان در حال وقوع است . فراموش نكنيم كه فقر و بدبختي كه امروز گريبان مردم را گرفته است ، همه اش ناشي از سياست هاي غلط احمدي نژاد نيست و بخش اعظم آن ناشي از سياست هاي غلط و چپاولگري هاي همان هايي است كه امروز صداي مدعي عموم مردم برايشان بلند شده است . هوشيار باشيم .

2- بعد از سي سال بگير و ببند و اعدام و حكومت اسلام و نايبان امام زمان ، سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي ، اعلام فرمودند كه آمار پرونده هاي تجاوز به عنف در حال افزايش است .فرمايش ايشان صد البته درست است و اگر سردار امروز به اين نتيجه رسيده اند ، كارشناسان امور اجتماعي چندين سال است كه زنگ خطر را به صدا در آورده اند و هشدار داده اند كه خانه از پاي بست ويران است و برخوردهاي صرفا نظامي و فيزيكي كارساز نيست . ترديد نكنيد كه دل امثال احمدي مقدم و دار و دسته اش براي امنيت من و شما و خانواده هايمان نسوخته است . براي اين حكومت وجود 10- 12 ميليون بسيجي سر سپرده گوش به فرمان كافييست تا در مواقع خطر جان فدا كنند ، بقيه مردم هر چقدر بيشتر اسير فساد و تباهي باشند و كاري به كار سياست آقا ها و آقازاده ها نداشته باشند ، مطلوب تر است . حجت الاسلام پروازي كه زماني از نظريه پردازان گروه موسوم به گروه فشار بود در جريان يك سخنراني افشاگرانه چنين گفته بود كه من با دليل و مدرك ثابت ميكنم كه سران نظام در راس جريان قاچاق دختران ايراني به خارج از كشور و قاچاق مواد مخدر به داخل كشور هستند و راست هم مي گفت . پس علت اعلام كردن اينگونه آمار و دايه مهربان تر از مادر شدن ، چه ميتواند باشد ؟ به اعتقاد من اعلام اين آمار ، زمينه سازي براي نظامي كردن فضاي جامعه به بهانه برخورد با نا هنجاري هاي اجتماعي است . نظامي شدن فضا يعني ايجاد جو رعب و وحشت ، يعني خفقان ، يعني همه چيز بدون اجازه ما قدغن ، يعني نفس كشيدن ممنوع !!

3- توپ گراني و تورم روانه زمين اصناف شد ، آنهم اصناف اصطلاحا خرده پا ، به همين راحتي !! وزارت محترم بازرگاني كه وزير ايضا محترم آن چند صباحي را در زير تيغ استيضاح مجلس هفتمي ها مي گذراندند ، و بعدا معلوم شد كه چه آدم خوبي هست بنده خدا و مجلسي ها از استيضاح ايشان منصرف شدند ، در اطلاعيه اي اعلام كرد كه مردم مبالغ اضافي كه بابت يك كالايي پرداخت كرده اند ، از گرانفروش مربوطه طلب كنند !! اين يعني اوج بي قانوني ، يعني در اين مملكت خودت بايد اصطلاحا كلاهت را محكم بچسبي تا باد نبرد ، يعني علي رغم تمام ادعاها ، از دست حكومت كاري ساخته نيست !! يعني خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل .