یکشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۷

ماندلا و موگابه و احمدی نژاد!!

مورگان تساوانگيراي رهبر حزب اصلي اپوزيسون دولت موگابه و تنها رقيب وي در انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه كه روز جمعه گذشته آغاز شد ، به دليل آنچه فشار و ايجاد جو رعب و وحشت توسط موگابه و حاميانش خواند از انتخابات كناره گيري كرد . جناب ديكتاتور هم با اعتماد به نفس كامل از پيروزي در انتخابات بدون رقيب ابراز اطمنيان كرد !!! موگابه هماني است كه اسمش به همراه احمدي نژاد از ليست ضيافت شام سران شركت كننده در اجلاس فائو (ايتاليا ) خط خورد و احتمالا چند روز ديگر پس از پيروزي غرور انگيزش !! در انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه ، راهي تهران شود تا مردم از بركات حضورش برخوردار گردند .

در همين چند روز گذشته كه شوي مضحك انتخابات در زيمبابوه آفريقايي در حال برگزار شدن بود ، در سويي ديگر اين جهان پهناور ، مراسم جشن تولد 90 سالگي نلسون ماندلا با حضور برخي از چهره هاي مشهور در بريتانيا برگزار شد .

موگابه و ماندلا دو مرد از يك سرزمين ، اما با دو دو دنيا و آرمان متفاوت ، يكي نماد كينه و نفرت و ديگري در اوج انسان دوستي و شرافت .

چه كساني براي موگابه ها جشن خواهند گرفت ؟ آيا چنين كساني پيدا خواهند شد ؟

در همين زمينه مطلب كوتاه عطاالله مهاجراني در وبلاگش خواندني است همچنين ديدن عكسهايي از مراسم جشن ماندلا هم خالي از لطف نيست .

در همين ارتباط :

ماندلا و موگابه . وبلاگ مكتوب

چهره هاي سرشناس دنيا در مهماني بزرگ 90 سالگي نلسون ماندلا

استقبال «كیهان» از انتخابات موگابه‌ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر