پنجشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۷

دم جناب روباه !


يكي از نكات جالب توجه در مصاحبه تلويزيوني دوشنبه شب گذشته كه در آن برنامه ، احمدي نژاد به تشريح طرح تحول اقتصادي دولت پرداخت ، حضور كلهر ، مشاور فرهنگي و مطبوعاتي وي به عنوان مجري برنامه بود . هر چند از احمدي نژاد انتظار نمي رفت كه در اين برنامه از يك منتقد و يا كارشناس اقتصادي كه بتواند با طرح پرسش هايي برنامه هاي او را به چالش بكشد ، دعوت كند ، اما حداقل مي توانست به روال چند مصاحبه گذشته از مجريان و خبر نگاران تله ويزيون به عنوان گردانندگان برنامه استفاده كند. در اين مصاحبه احمدي نژاد صحبت كرد ، تا توانست آمارهاي عجيب و غريب داد و پس از تشريح طرح تحول اقتصادي دولت كه طرح جديد و نويي هم نبود و سالهاست در مورد آن صحبت مي شود ، در پايان هم اين طور فرمودند كه ما حاضريم در اروپا پمپ بنزين بزنيم و بنزين را با قيمت كمتر از قيمتي كه در اروپا عرضه مي شود ، به مردم آن كشورها بفروشيم !!! از ديگر نكات جالب توجه والبته تامل برانگيزي كه احمدي نژاد در بين صحبتهايش به آن اشاره كرد و پرده از بدعتي فوق العاده خطرناك برداشت ، بيان اين موضوع بود كه در موردي براي برداشت از حساب ذخيره ارزي جهت واردات كالاهاي ضروري كه با مخالفت مجلس رو به رو شده بود ، با كسب اجازه از مقام معظم رهبري اين كار ار انجام داديم !!! در تمام اين مدت هم ، كلهر با بيان جملات تاييدي در ادامه حرفهاي رئيس جمهور ، صحبتها ، آمار و افاضات كارشناسانه ايشان را با تمام توان تاييد و احمدي نژاد هم با گفتن " احسنت ، احسنت " كيف مي كرد !!! بيننده عوام از همه جا بي خبر هم كه نمي دانست مجري محترم ، دم جناب روباه هستند ، به خود مي باليد كه چه رئيس جمهور و چه برنامه دقيق و بي عيب و نقصي !!

طرحي كه احمدي نژاد آن را تشريح كرد مطئمنا در چند ماه باقيمانده به پايان عمر دور اول رياست جمهوري وي ، قابل اجرا نيست . ضمن اينكه كارشناسان اقتصادي بر اين عقيده اند كه اجراي اين طرح در كوتاه مدت ، آثار تورمي سنگيني را بر جامعه تحميل خواهد كرد .

با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ، جنبه تبليغاتي بودن موضوع بيشتر به چشم مي آيد . در اين دوره احمدي نژاد و تيمش حرفي براي گفتن ندارند ، حنايشان بي رنگ بي رنگ شده است و چاره اي جز توسل جستن به اين گونه روشها، براي جذب آراي مردم ندارند .

اگر مردم پول سهام عدالت را گرفتند ، اگر نظام هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان دولت اجرا شد و هزار و يك وعده دروغ ديگر ،پول يارانه ها را هم خواهند گرفت !!!

در همین ارتباط :

طرح رییس‌جمهور همبستگی ندارد

طرح تحولات اقتصادي چيز جديدي نيست

انتقاد شديد دانش جعفري از سياست هاي اقتصادي دولت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر