جمعه، آذر ۰۸، ۱۳۸۷

ما نشستیم و تماشا کردیم !!

BubbleShare: Share photos - Easy Photo Sharing

شيريني پيروزي انقلاب آرام دوم خرداد را خيلي زودتر از آنچه كه تصور مي شد به كام مردم تلخ كردند ، جماعتي از جنس همان اوباش سرسپرده اي كه نيم قرن پيش با جشن مردم در 28 مرداد 32 چنين كردند . 10 سال پيش در چنين روزهايي در كسادي بازار روزي نامه ها ، هنوز روزنامه ها بودند تا خبر قتل داريوش فروهر و همسرش پروانه اسكندري و چند روز بعد محمد جعفر پوينده و محمد مختاري را منتشر كنند و بعدها با پيگيري همين روزنامه ها مشخص شد كه اين رشته سر دراز دارد . جريان موسوم به " قتل هاي زنجيره اي " كه به صورت رسمي و سازماندهي شده در آذر سال 67 با قتل دكتر كاظم سامي وزير بهداشت دولت موقت شروع شد ، 10 سال بعد با حذف نزديك به 120 نفر از روشنفكران و مخالفين رژيم با قتل هاي پاييز 77 ظاهرا به پايان رسيد.

نمي توان از پرونده قتل زنده ياد دكتر كاظم سامي صحبت به ميان آورد و از كنار اين جمله دكتر مهدي خزعلي فرزند آيت الله خزعلي در پاسخ به اكبر اعلمي به راحتي عبور كرد كه " آقای اعلمی؛ باید به عرض برسانم تنها کسی که می دانست احمدی نژاد به چه کار آید، مرحوم دکتر کاظم سامی بود که کشته شد، برای رسیدن به پاسخ شما باید در مدارک و اسناد دکتر کاظم سامی جستجو کرد !! " جوانكي كه در يك روز پاييزي دكتر سامي را در مطب اش با چندين ضربه چاقو به قتل رساند هيچ گاه به مردم معرفي نشد و پرونده قتل دكتر سامي با اعلام خبر خودكشي قاتل براي هميشه بسته شد هر چند كه پيش بيني زنده ياد مجيد شريف كه در پاسخ به تهديدات بازجويانش گفته بود : آبروي شما نيز بعد از مرگ ما خواهد رفت " به حقيقت پيوست . آنچه كه تا به امروز درباره قتل هاي سياسي پس از انقلاب منتشر شده است مربوط به همين بازه زماني ده ساله است و يقينا قبل از سال ۶۷ مواردي از قتل شخصيت هايي كه از آنان به عنوان یاران و همراهان انقلاب نام برده مي شود هست كه در صورت افشا شدنش همين ته مانده آبروي رژيم در نزد هوادارانش را نيز خواهد برد .

بازي سياست را براي ما كه نشستيم و تماشا كرديم چنان پيش بردند تا همان هايي كه زماني در خفا مخالفانشان را كارد آجين مي كردند ، امروز علنا تهديد كنند كه " با چاقو دست و پاي مخالفانشان را خواهند بريد ! "

به مناسبت همين ايام و در گراميداشت ياد و خاطره قربانيان قتل هاي زنجيره اي ، مجموعه اي شامل تصاوير تقريبا همه قربانيان و شرحي درباره زندگينامه و گزارش چگونگي قتل آنان تهيه كرده ام كه مي توانيد از اینجا دانلود كنيد . هچنين مي توانيد ليست اسامي قربانيان را از اینجا دانلود كنيد .

در همین ارتباط :

بازخوانی ابهامات و تردیدهای پرونده قتل دکتر سامی

تکمله ای بر ابهامات و تردیدهای پرونده قتل دکتر سامی

المستقبل: خزعلی، احمدی‌نژاد را متهم به دست داشتن در ترور کاظم سامی کرد