سه‌شنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۷

تنبيه متجاوز ، دليل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر !!


در روزهاي اخير و به مناسبت هفته دفاع مقدس ، ويژه برنامه و مستندهايي از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود كه هر چند سعي دارد وقايع هشت سال جنگ را از زاويه خاص و مورد تاييد حكومت به بينندگان منتقل كند ، اما مي توان با اندكي دقت در اين برنامه ها به نكات جالب و گاه تاسف آور پي برد .

يكي از بحث برانگيز ترين وقايع دوران جنگ كه به خصوص در سالهاي اخير به آن پرداخته شده است ، حوادث و اتفاقاتي بود كه پس از فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 61 ، رخ داد . بسياري از صاحبنظران و كارشناسان اعتقاد دارند كه پس از اين رويداد ، شرايط براي ايجاد صلح بين طرفين درگير فراهم شده بود اما طرف ايراني حاضر به پذيرش صلح نشده بنابراين از اين تاريخ به بعد حاكمان ايراني ، جنگ را اول از همه به مردم كشورشان و پس از آن به طبع به مردم عراق تحميل كرده اند .

شنبه شب به مناسبت همين ايام ، ويژه برنامه اي از شبكه خبر پخش شد كه بيشتر تاكيدش حول محور چرايي عدم پذيرش صلح از طرف ايران پس از رويداد فتح خرمشهر بود . به گفته مجري اين برنامه" يكي از دلايل عدم پذيرش صلح از جانب ايران پس از فتح خرمشهر اين بود كه در آن مقطع زماني ، امام ، مردم ، و اكثر نيروهاي سياسي بر اين عقيده بودند كه براي تنبيه متجاوز بايد جنگ را ادامه بدهيم !!! اينكه چرا در مقابل همه پيشنهادهاي صلح طلبانه اي كه به طرف ايراني ارائه شد ، فقط زبان زور و اسلحه براي " تنبيه متجاوز " انتخاب شد ، چرا كساني كه از سر دلسوزي خواهان خاتمه جنگ بودند را به سازش طلبي متهم و آنان را تكفير مي كردند و دهها پرسش و ابهام ديگر ، سوال هايي است كه امروز مردم از صحنه گردانان جنگ دارند . به گواهي حوادث و رويدادهايي كه در آن سالها اتفاق افتاده و امروز صحت آن مورد تاييد قرار گرفته " تنبيه متجاوز خارجي " آنهم با ادامه دادن جنگ ، پوششي بود براي " تنبيه و حذف منتقدين و مخالفان داخلي " . حاكمان اسلامي تازه از راه رسيده كه خود را يك شبه صاحب همه چيز مي ديدند ، براي قبضه كردن كامل قدرت ، نياز به حذف مخالفين و منتقدين خود داشتند و شرايط جنگي بهترين فرصت براي حذف كامل مخالفين و تكفير منتقدين خودي بود .

بهانه ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر ، چه دليل مسخره مذكور باشد يا هر دليل ديگري ، قطعا روزي به طور كامل مشخص خواهد شد اما يقين دارم عاملان و مسببان ديوانه اين جنايت هيچ دليلي كه نفع مردم در آن بوده باشد را براي كارشان نخواهند داشت هر چند جنگ براي آنان نعمت بود !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر