دوشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۷

آقاي خاتمي ! قاطعانه و بدون شك و ترديد عدم حضورتان را در انتخابات اعلام كنيد .


در خبرها آمده بود كه آقاي خاتمي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري آينده پيش شرط هايي را مطرح كرده كه در صورت تحقق اين دو پيش شرط حاضر به شركت در انتخابات است . خاتمي در اين دو پيش شرط به صورت غير مستقيم خواهان افزايش اختياراتش در صورت پيروزي در انتخابات شده است تا بتواند به و برنامه ها و وعده هايي كه به مردم داده است جامه عمل بپوشاند .

دقيقا نميدانم مخاطب شروط خاتمي چه كساني هستند ؟ اگر خاتمي شروطش را در جواب كساني كه اين روزها از او درخواست مي كنند در انتخابات شركت كند مطرح كرده است كه روشن است كاري از دست آنان در اين زمينه ساخته نيست . اگر هم مخاطب خاتمي ، رهبري ، شوراي نگهبان و ساير نهاد هاي آشكار و پنهان قدرت بوده است ، آنها نه تنها با اصل حضور خاتمي در انتخابات و انتخاب وي به عنوان رياست جمهوري مخالف هستند و اين خواسته دروني شان را به طرق گوناگون عيان كرده و ميكنند ، بلكه اگر شرايط به گونه اي بود و اجازه مي داد اقدام به حذف چه بسا فيزيكي خاتمي هم مي كردند .

در چنين شرايطي كه قطعا پيش شرط هاي خاتمي عملي نخواهد شد ،( هر چند شروط معقول و بجايي است ) انتخاب وي به عنوان رياست جمهوري هيچ چيز را عوض نخواهد كرد جز تخريب و خدشه وارد شدن به شخصيت محبوبي كه خاتمي در داخل كشور در بين عموم مردم و در سطح بين المللي دارد . هرچند اين سخنان را مي توان به عنوان اعلام عدم حضور خاتمي در انتخابات تلقي كرد اما به گونه اي صريح و شفاف اين موضوع را مطرح نكرده است .

آقاي خاتمي عزيز ! خود شما بهتر از همه مي دانيد كه در كماكان به همان پاشنه قبلي مي چرخد ، نه رهبري به عنوان كانون اصلي قدرت ذره اي در برابر خواست اصلاح طلبانه مردم نرمش نشان داده است نه شوراي نگهبان و نه ساير نهاد هايي كه به نحوي در برابر خواست مردم مقاومت مي كنند . تمام موانع سابق همچنان و چه بسا قدرتمند تر از گذشته پابر جا هستند . آقاي كروبي چند روز پيش در واكنش به خبر اعلام شركت سيد حسن خميني در انتخابات كه فورا تكذيب شد و در مخالفت با حضور ايشان به نكته جالبي اشاره كرد . وي وضعيت فعلي را از نقطه نظر اقتصادي و سياسي به اندازه اي بد توصيف كرد كه قطعا كاري از دست رئيس جمهور آينده در جهت بهبود اين اوضاع بر نخواهد آمد و به مصلحت نيست كه نوه آقاي خميني مورد انتقاد و تخريب به خاطر عدم توانايي در حل اين مشكلات قرار بگيرد !! پس چرا شما مي خواهيد از آبروي خودتان بگذريد ؟

فكر مي كنم موقعيت كنوني شما به عنوان يك منتقد كه فاقد پست حكومتي مي باشد ، براي مردم و حركت اصلاح طلبانه شان خيلي مفيد تر از بودن شما در مقام رياست جمهوري است . قاطعانه و بدون شك و ترديد عدم حضور خود را در انتخابات اعلام كنيد و رياست را به همان قدرت طلباني واگذار كنيد كه نشان داده اند براي رسيدن به آن حاضر به ارتكاب هر جنايتي هستند و با روشهاي اصلاح طلبانه اي كه حداقل مد نظر شما هست حاضر به همراهي با خواست عموم مردم نيستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر