جمعه، مهر ۰۵، ۱۳۸۷

رسانه های غربی ، جنجال بزرگ برای دیکتاتور کوچک !

چهارمين سفر احمدي نژاد به آمريكا و شركت در مجمع عمومي سازمان ملل ، همان طور كه پيش بيني مي شد نه تنها هيچ دستاوردي براي مردم ايران به همراه نداشت ، بلكه از همان ابتدا با توهين و كوچك شمردن رئيس جمهور و هيات همراهش كه به هر حال تحت عنوان نماينده مردم ايران قصد شركت در اين اجلاس را داشتند همراه بود . از همان ابتدا عدم صدور ويزا براي چند از تن همراهان رئيس جمهور ، ترك جلسه مجمع در هنگام سخنراني احمدي نژاد توسط اكثر سران حاضر در جلسه ، عدم توجه دولت آمريكا به درخواست رئيس جمهور و هيات همراهش براي صدور مجوز جهت مسافرت به ايالت هاي ديگر آمريكا ، از جمله موارد توهين و بي توجهي دولت آمريكا به نماينده مردم ايران بود .

در اين بين موضوع قابل تامل ، جنجال رسانه اي بزرگ و غير معمولي است كه رسانه هاي غربي در برابر سخنان بي پايه و اساس و توخالي احمدي نژاد راه انداخته اند . به نظر مي رسد غربي ها با برنامه ريزي حساب شده و در راستاي منافعشان ، تلاش مي كنند احمدي نژاد و سخنانش را بيش از اندازه جدي بگيرند . خبرنگاران رسانه هاي غربي با طرح سوال هاي تكراري و هدف دار كه بارها موضع احمدي نژاد را در اين باره شنيده اند سعي مي كنند او را به سمتي هدايت كنند كه مواضع خصمانه و البته توخالي اش را مدام تكرار كند و آنها تا حد ممكن از اين مواضع تند وي به نفع خودشان بهره برداري كنند و البته احمدي نژاد هم با كوته فكري و ناداني ، در جمع تعدادي از دانشجويان مقيم آمريكا در پاسخ به سوالي درباره جنجال رسانه اي كه بر عليه او به راه افتاده است فاتحانه اعلام كند كه بدون پرداخت كم ترين هزينه اي توانسته است خودش را مطرح كند و سخنانش را به گوش جهانيان برساند !! يقينا سران دول غربي و به خصوص اسرائيل و آمريكا به خوبي مي دانند كه احمدي نژاد اصلا در حد و اندازه هايي كه آنها در رسانه هايشان او را نشان مي دهند نيست و خيلي كوچكتر و ناتوان تر از آني است كه بخواهد مثلا انديشه محو كردن اسرائيل از روي نقشه را عملي كند . اما از احمدي نژاد بايد سوال كرد كه چرا با مواضع غير اصولي و خصمانه اين چنين آب به آسياب دشمن مي ريزد ؟ رفتار احمدي نژاد دقيقا به رفتار بازيكن تيم فوتبالي مي ماند كه براي حريف بازي سازي و تيم مقابل هم به بهترين نحو از آن استفاده ميكند و گذشت زمان نشان خواهد داد كه آيا چنين رفتارهايي سهوي و از روي كوته فكري وناداني يا تعمدي و با برنامه ريزي حساب شده بوده است !

فكر ميكنم " ديكتاتور كوچك " بهترين لقبی است كه مي شود به احمدي نژاد نسبت داد ، اگر احمدي نژاد را آنطور كه غربي ها عنوان مي كنند خطري بالقوه بدانيم ، اين خطر نه براي مردم جهان كه براي مردمي است كه كشورشان را به آستانه ورشكستگي و نابودي كشانده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر