یکشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۷

دخالت نکردن مراجع و روجانیون در امور جکومتی ،جرف جسابی که جواب ندارد !

در پي يادداشت محمد نوري زاد از فيلمسازان و نويسندگان نزديك به احمدي نژاد در وب سايت شخصي اش ، موج جديدي از انتقادات و حملات نسبت به اين يادداشت و نويسنده آن به راه افتاده است . نوري زاد در اين يادداشت از روحانيون ، ائمه جمعه و مراجع تقليد خواسته است كه از دخالت در امور سياسي و حكومت داري و به ويژه ماجراي مشايي پرهيز كنند و "دولت، دستگاه قضایی، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و در نهایت رهبری را به‌عنوان نمادهایی كه می‌توانند پای برگه ماندن یا رفتن مشایی را امضا كنند، معرفی كرده و آورده است: «بر همگان واضح و مبرهن است كه ماندن یا رفتن مشایی مطلقا در اندازه‌ای نیست كه به یك مرجع تقلید، ارتباط قانونی داشته باشد ." وي در ادامه يكي از علت هاي درهم پيچيدگي اوضاع كشور را " دخالت بي حد و مرز امام جمعه ها و روحانيون در امور حكومت و نپذيرفتن مسئوليت عواقب ناشي از اين دخالت هاي مكرر " عنوان كرد .

منتقدان به اين يادداشت طيف وسيعي را در بر مي گيرند كه يقينا روحانيون وكساني كه زير پرچم ايشان حسن و حسين ميكنند و از همين راه به نان و نوايي رسيده اند از داغ ترين منتقدان به اين مطلب هستند . در اين ميان همراهي اصلاح طلبان با اين موج حملات جالب توجه است . از نحوه پوشش خبري سايت رسمي جبهه مشارکت و روزنامه كارگزاران در باره اين موضوع ، مي توان به اين نكته پي برد اصلاح طلباني كه به كرات چوب دخالت ها و موضع گيري هاي برخي روحانيون تندرو و ائمه جماعات به تنشان خورده است صرفا به دليل اينكه نويسنده اين يادداشت از نزديكان احمدي نژاد است ، با اين موج همراه شده اند و گرنه بر همگان روشن است كه موضع اصلاح طلبان در اين باره ( دخالت روحانیت و علمای دینی در سیاست ) ، حداقل در مواقعي كه نياز به راي مردم دارند چيست !!

به نظر من حرف حساب توسط هر شخصيت مثبت و يا منفي اي بيان شود بايد از آن حمايت كرد ونبايد به صرف اينكه يك حرف را چه كسي بيان كرده است از آن حمايت يا آن را رد كنيم . پيشنهاد عدم دخالت روحانيون و مراجع تقليد در امور حكومت داري ، توسط هر شخصي كه بيان شده باشد ، حرف حسابي است كه انصافا جواب ندارد !! همانطور كه روحانيون خوش ندارند كسي خارج از حلقه خودشان در مسائل مربوط به غسل جنابت و آداب نزديكي زن و مرد !!! و مسائلي از اين قبيل دخالت كند و شديدا با آن به مقابله مي پردازند ، يقينا اين موضوع در مورد ساير انسانها هم صدق مي كند . از اول هم قرار بر همين بود كه روحانيون در گوشه مساجد و مدارس علميه ، رساله بنويسند و آداب دخول و خروج را كشف و به مردم اعلام كنند !! نه اينكه به خودشان اجازه بدهند در هر موضوعي از سياست گرفته تا انرژي اتمي و غني سازي اورانيوم ، اظهار نظر و دخالت كنند .

با كمي تعقل و منطق ، نه از نويسنده مطلب و حاميانش ، بلكه از سخنان و مواضعش در ارتباط با "عدم دخالت روحانيون در امور حكومت داري " حمايت كنيم و به مچ گيري جناحهاي سياسي از يكديگر اعتنايي نكنيم .

در همین ارتباط :

محمد نوري زاد :مصونیت مراجع در هیچ کجای اسلام ونظام مطرح نشده


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر