جمعه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۷

آقای روجانی ! شما و دوستانتان درآمد سی ساله نفت را صرف چه اموری کرده اید؟

چند ماهي به انتخابات رياست جمهوري دوره نهم باقي مانده بود كه آقاي خاتمي رئيس جمهور به علت ترافيك با تاخير چند دقيقه اي در جلسه اي كه قرار بود در آن شركت كند حاضر شد. اين تاخير با دلخوري رئيس جمهور و انتقاداتي نسبت به نحوه اداره شهر و مديران وقت شهرداري تهران همراه بود كه با پاسخ نسبتا تندي از سوي احمدي نژاد ، شهردار پايتخت مواجه شد . آن روزها هم تقريبا وضعيتي شبيه به امروز داشت . دوست و دشمن از عملكرد نسبتا موفق خاتمي و دولتش انتقاد مي كردند و هر تازه به دوران رسيده اي سعي داشت با طرح انتقادات بي اساس خودي نشان بدهد و اصطلاحا در نزد مردم "خود شيريني " بكند . اين حركت احمدي نژاد و پاسخ تندش به يك انتقاد ساده را هم مي شد در همين راستا ارزيابي كرد كه احمدي نژاد با توجه به نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري و اينكه وي يكي از كانديداهاي اين انتخابات هست ، قصد دارد با توجه به فضاي منفي كه به ناحق بر عليه خاتمي ايجاد شده است خودي نشان بدهد و از نردبان خاتمي بالا برود .

شبيه چنين رويدادي اين روزها در حال رخ دادن است هر چند اين بار انتقادات نسبت به عملكرد ضعيف دولت احمدي نژاد كاملا بجا و درست است ، اما باز هم كساني كه سابقه سياسي خودشان يك دنيا سوال و ابهام است قصد دارند با انتقاد كردن و زير سوال بردن دولت احمدي نژاد از موج خشم و انتقاد مردم نسبت به دولت نهم ، به نفع خودشان بهره برداري كنند .

ديروز كه سخنان انتقاد آميز حسن روحاني ، دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي ، نماينده فعلي رهبر در همين شورا ، و از همه مهمتر ، كانديداي احتمالي رياست جمهوري آينده را نسبت به دولت نهم مي خواندم ، ياد همان داستان معروف دزدي افتادم كه در حال دويدن و فرار ، فرياد آي دزد ، آي دزد سر مي داد . آقاي روحاني كه قصد دارد از موج منفي ايجاد شده بر عليه احمدي نژاد به نفع خود و همفكران و دوستانش و در راستاي تبليغ براي انتخابات آينده رياست جمهوري استفاده كند و جز آن گروهي هست كه به تازگي دلسوز مردم شده است!! ، از رئيس دولت خواسته كه پاسخ دهد درآمد " سه ساله نفت را صرف چه اموري كرده است " !! چه قدر خوب مي شد آقاي روحاني و دوستانشان كه چند دهه است به جان مردم افتاده اند پاسخ دهند " در آمد سي ساله نفت را صرف چه اموري كرده اند " ؟!! در طول سه دهه كه ايشان و دوستانشان در كليدي ترين پست ها بوده اند ، واقعا از محل در آمد نفت و ساير در آمدهاي عظيم و بي پايان اين سرزمين مصيبت زده ، چه خدمتي به مردم كرده اند؟ در طول اين مدت چند دانشگاه در حد و اندازه هاي دانشگاه هاي تهران ، مشهد و اصفهان و.... ساخته اند ؟ چند هزار كيلومتر آزاد راه و اتوبان ساخته اند ؟ چند هزار كيلومتر از جاده هاي مرگ را بازسازي و مرمت كرده اند ؟ جز اينكه روز به روز مردم را بيشتر به خاك سياه نشانده اند چه كار مثبتي براي مردم انجام داده اند ؟ و هزار و يك سوال و ابهام ديگر . بي انصافي محض است اگر تمام مشكلات امروز را ناشي از عمكلرد سه ساله دولت نهم بدانيم . مطمئن باشيد اگر قرار به پاسخ گويي باشد شما و همفكرانتان در اولويت هستيد و اين را هم بدانيد كه مردم هوشيارتر از آني هستند كه براي فرار از احمدي نژاد به دامان ناپاك امثال شما پناه بياورند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر