جمعه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۷

از سخنان و مواضع رحيم مشايي حمايت كنيم

كي از مواردي كه در دنياي سياست به ويژه سياست از نوع ايراني آن زياد به چشم مي خورد ، مچ گيري گروههاي فعال در بازيهاي سياسي از يكديگر است . در اين جدال كه معمولا گروههاي موسوم به اصلاح طلب و محافظه كار از طرفهاي اصلي درگير هم هستند ، تقريبا نفع و سود مردم در آن ناديده گرفته مي شود و طرفين سعي دارند به هر نحوي كه شده ، حريف را زمين زده و شكست بدهد . به عنوان نمونه زماني كه اصلاح طلبان قصد مذاكره و برقراري ارتباط با آمريكا و شكستن اين تابوي چندين ساله را داشتند ، همين گروهي كه امروز رئيسشان به مقامات آمريكايي نامه مي نويسد و درخواست مناظره مي كند و خيلي راحت از مذاكره با آمريكا حرف مي زند ، در آن زمان چنان سرو صدايي راه انداخته بودند كه خاتمي در سفرش به نيويورك براي شركت در اجلاس سازمان ملل حتي جرات نكرد در عكس دسته جمعي روساي جمهور كشورها كه رئيس جمهور آمريكا هم در آن بود حضور پيدا كند و تمام اين سرو صدا ها هم به اين خاطر بود كه گروه مقابل مي خواست افتخار !! اين تابو شكني نصيب اصلاح طلبان نشود . و چه فرصتهاي طلايي كه بر سر همين لج و لج بازي از دست رفت و قطعا تاوان آن را تا به امروز مردم پرداخت مي كنند . سالها بعد در مورد مشابه ديگر ، زماني كه احمدي نژاد ( به هر دليلي ، خود شيريني ، عوام فريبي ، ..... ) دستور ورود زنان را به ورزشگاهها صادر كرد ، اين بار اصلاح طلبان بودند كه صرفا به خاطر كينه اي كه از احمدي نژاد داشتند و نمي خواستند اين تابو به دست او شكسته شود ، با سرو صدا و سنگر گرفتن در پشت سر مراجع تقليد مانع از اين كار شدند و باز هم منفعت مردم قرباني درگيريهاي سياسي جناحها شد .

سخنان چند روز گذشته اسفنديار رحيم مشايي ، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره " دوستي مردم ايران با مردم اسرائيل " فرصت جديد و مناسبي است براي در هم شكستن تابوي اسرائيل. اين بار هم گروهي متشكل از محافظه كاراني كه روابط چندان خوبي با دولت احمدي نژاد ندارند ( امثال لاريجاني كه در سخناني به رحيم مشايي در اين باره تذكر داد ) و حيات و حفظ قدرتشان در همين قبيل دشمن تراشي هاست به مقابله با اين سخنان برخاسته اند و باز بار ديگر شاهد آن هستيم كه منافع مردم قرباني مچ گيريهاي سياسي مي شود ، جداي از گرايشات سياسي رحيم مشايي و ارتباطش با دولت احمدي نژاد ، به نظر من بهترين فرصتي كه مي توانست براي صحبت و بحث كردن درباره يك موضوع ممنوعه و پايان بخشيدن به يك دشمني چندين ساله كه به جز ضرر چيز ديگري براي مردم ايران نداشته ايجاد شود ، اين بار توسط يك مقام رسمي و دولتي فراهم شده است و نبايد آن را از دست داد . اگر كمي با واقع بيني به قضيه نگاه كنيم ، دشمني با دولت و مردم اسرائيل چه سودي براي مردم ايران داشته و دارد ؟ آيا ضررهايي كه از جانب دولت و مردم عراق در طول هشت سال جنگ بر ما وارد شد بيشتر است يا ضررهاي وارده از سوي مردم اسرائيل ؟ اما مي بينيم كه اين روزها نه تنها هيچ دشمني بين مردم ايران و عراق نيست بلكه دولت عدالت محور وعده هاي ميليارد دلاري ساخت راه و مدرسه و ..... را براي مردم عراق به دولت عراق ميدهد .!!!

بياييد با واقع بيني و با چشماني باز از اين فرصت پيش آمده نهايت استفاده را ببريم و از سخنان رحيم مشايي حمايت كنيم و به صرف انتقادات و دلخوريهايي كه از دولت احمدي نژاد داريم دنباله رو و اسير سياست بازيهاي امثال لاريجاني نشويم كه حفظ قدرت و ادامه چپاول گريشان در دشمن بودن و دشمن ماندن اسرائيل است .

در همين ارتباط :

دوستی با مردم اسرائيل، مشايی را به مجلس کشاند

جمهوری اسلامی: در انحرافي بودن سخنان آقاي مشائي ترديدي نيست

۲۰۰ نماينده مجلس: معاون احمدی نژاد صلاحیت ندارد

سردار کرمی: مشایی باید از دولت حذف شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر