چهارشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۷

همچنان نسبت به اجرای جکم یعقوب مهرنهاد معترضیم !



انتشار گفتگويي در وب سايت " راديو زمانه " با چند تن از فعالين سياسي و مدني سيستان و بلوچستان ، كه در اين مصاحبه تاكيد كرده بودند ، مهرنهاد قبل از بازداشتش با عبد المالك ريگي ، سركرده گروه تروريستي جندالله ملاقات داشته است و در اين ملاقات وعده راه اندازي و مديريت شاخه فرهنگي جندالله در سيستان و بلوچستان را به او داده است ، باعث شد تا برخي از دوستان وبلاگ نويس كه تا چند روز پيش ، از اجراي حكم اعدام مهر نهاد ابراز انزجار كرده بودند ، اندكي پا پس بكشند و بعضا با نوشتن چند خطي تازه سعي در تعديل موضع چند روز پيش خود بكنند . گروهي هم كه از قرار معلوم از ابتدا با اجراي اين حكم موافق بودند با ذوق زدگي زايد الوصفي خبر فوق را چماقي كرده اند و بر سر گروه مقابلشان مي كوبند كه " شما از يك تروريست جاني حمايت كرده ايد " .

خدمت اين دوستان ذوق زده بايد عرض كنم كه از همان ابتدا ، اعتراض جمعي از وبلاگ نويسان نسبت به اجراي اين حكم بر اين مبنا استوار بوده است كه به فرض صحت ادعاهاي مطرح شده بر عليه مهرنهاد ، چرا به اين اتهامات در دادگاه غير علني و بدون حضور وكيل مدافع و خبرنگاران رسيدگي شده است ؟ ضمن اينكه صرف داشتن ملاقات با سركرده يك گروه مخالف نظام ، كه اين مورد هم در هيچ دادگاهي به اثبات نرسيده است ، حكمش اعدام است ؟ اگر اين عمل خلاف است چرا به عنوان مثال با هوشنگ اميراحمدي ، رئيس شوراي دوستي ايران و آمريكا ، كه قبل از آخرين سفرش به ايران كه در ماههاي اخير صورت گرفت ، با بلند پايه ترين مقامات اسرائيل ديدار و گفتگو داشته است ، هيچ گونه برخوردي صورت نگرفت( ديداري كه بنا به گفته خودش كاملا شخصي و نه از طرف حكومت و يا گروه خاصي بوده است !! ) و اتفاقا خيلي هم از او استقبال شد و چند روزي با فراغ بال در ايران گشت و با برخي از مقامات هم ديدار كرد.

نكته ديگري كه در اين مصاحبه مطرح شد و بر حجم ابهامات اين پرونده افزود ، ذكر اين موضوع از جانب مصاحبه شوندگان بود كه بيان داشتند " حتي تا دو ماه پيش چيزي كه به مولوي عبدالحميد قول داده بودند يك زندان طويل المدت بود اصلا قضيه اعدام نبود و اعدامش حيلي ناگهاني بود . حكم اعدام داده بودند ولي قول داده بودند به هيچ وجه او اعدام نمي شود يعني اين بهت و شوكي كه الان در استان است مال اين است كه تمام كساني كه دنبال اين قضيه بودند مطمئن بودند كه او اعدام نمي شود !!"

اگر اين موضوع را در كنار اعلام موضوع مشاهده آثار شكنجه و كاهش شديد وزن مهرنهاد در آخرين ملاقاتي كه خانوده اش با او داشته اند قرار دهيم ، آيا اين تصور به ذهن متبادر نمي شود كه شايد مهر نهاد در اثر شكنجه در زندان فوت شده است( اتفاقي كه متاسفانه در سالهاي اخير در چندين مورد تكرار شده است ) و اصلا اعدامي در كار نبوده است و خواسته اند با اعلام خبر اعدام از اثرات منفي و تبعات سنگين" مرگ يك زنداني بر اثر شكنجه در زندان " بكاهند ؟

دوستان عزيز !! همين ابهامات موجود در پرونده و نقض حقوق مسلم يك زنداني است كه ما نسبت به آن اعتراض داريم نه حمايت از يك گروه تروريستي .يقين بدانيد اگر به اين اتهامات در چهار چوب عرف و قانون رسيدگي ميشد ، نتيجه آن هر چه بود احدي نسبت به آن اعتراضي نداشت .

من به عنوان يك وبلاگ نويس ايراني همچنان نسبت به نحوه برگزاري دادگاه و نحوه اجراي حكم معترضم و بيمناك ، بيمناك از اين بابت كه اين نحوه برخورد در حال فراگير شدن و تبديل شدن به يك رويه معمول براي حكومت است .از شواهد و قرائن چنين بر مي آيد كه متاسفانه در روزهاي آينده هم باز بايد شاهد ادامه اين روند باشيم . اميدوارم كه چنين نباشد .

در همین ارتباط :

مهرنهاد قرار بود شاخه فرهنگی جندالله را راه بیندازد / رادیو زمانه

حسودها مانع رابطه با آمريکا هستند، ايران موجوديت اسرائيل را پذيرفته! بخش دوم گفت و گوی "انتخاب" با هوشنگ اميراحمدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر