پنجشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۸۸

توهمات روسي كودتاچيان ايراني !

«مير مسعود حسينيان » كاردار سفارت ايران در بيروت در گفتگو با روزنامه آمريكايي « لس آنجلس تایمز» و در ارتباط با اعتراضات مردم ايران پس از كودتاي ننگين 22 خرداد ، به اين روزنامه مي گويد : " كشورها و رسانه هاي غربي با ارائه تصويري نادرست از ناآرامي هاي ايران ، مي كوشند منافع خود را حفظ كنند و اضافه مي كند : نتيجه انتخابات رياست جهموري اخير نشانه وجود دموكراسي در ايران است ! " حسينيان حوادث روي داده در دو ماه اخير را به اختلاف بين دو برادر تشبيه مي كند كه حل شدني است و حل هم خواهد شد . حسينيان تعداد معترضين خياباني كه بعد از اعلام نتيجه انتخابات به خيابانها آمدند را 10 الي 15 هزار نفر تخمين ميزند و تاكيد مي كند بخش قابل توجهي از اين تعداد جوانان و نوجواناني بودند كه نه تنها به آقاي موسوي راي نداده بلكه اساسا به سن قانوني براي راي دادن نرسيده بودند .

مصاحبه « لس آنجلس تايمز » با نماينده رژيم اسلامي در بيروت با اين جملات جالب و تامل برانگيز از زبان « مير مسعود حسينيان » به پايان مي مي رسد :

" اينكه گفته شود دولت احمدي نژاد به واسطه همراه نداشتن راي اكثريت مردم نامشروع است ، حرف بيهوده اي است . مگر در انقلاب روسيه همه مردم با انقلاب بودند ؟ چند درصد مردم ( با همراهي انقلابيون ) انقلاب را به پيروزي رساندند ؟ ( جواب خبرنگار : 5 درصد ؟ ) با اين حال روس ها با همين اقليت محدود دهه ها بر كشور حكومت كردند . شما چه دوست داشته باشيد يا نه ، احمدي نژاد رئيس جمهور ايران است ! "

مشابه چنين جملاتي كه هر چند وقت يكبار از زبان مهره هاي درجه چندم حكومت بيان مي شود و مي توان در آن بازتابی از نیات پشت پرده وقایع جاری روز را جستجو کرد ، علاوه بر اينكه مي تواند دليلي باشد بر ادعاي كساني كه در هفته هاي گذشته مدعي دادن مشاوره از سوي كارشناسان روسي و دخالت آنان در كودتاي انتخاباتي 22 خرداد بوده اند ، از سوي ديگر نشان مي دهد « مغز كوچك » و « ذهن بيمار » كودتاچيان ايراني، مبناي كودتايشان را بر پايه توهمات و وقايع چند ده سال پيش جامعه اي كاملا متفاوت با ايران قرار داده است كه اگر واقعا چنين باشد بايد به حماقت آنان خنديد و هر چه بيشتر به پيروزي مردم و پايين كشيدن دولت نامشروع كودتا از اريكه قدرت اميدوار بود .

۱ نظر: