سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۸

گام دیگر احمدی نژاد در راستای منافع اسرائیل!

بهره برداري كامل و همه جانبه دولتمردان اسرائيل از مواضع تند و خصمانه محمود احمدي نژاد در برابر آن كشور ، موضوعي است كه تقريبا همه صاحبنظران مسائل سياسي بر روي آن اتفاق نظر دارند ، موضوعي كه روزگذشته در اجلاس « ضد نژاد پرستي» كه در ژنو سوئيس برگزار شد بار ديگر شاهد تكرار آن بوديم .

در روز جهاني گراميداشت « هولوكاست » دعوت از يك رئيس جمهور براي شركت در كنفرانس ضد نژادپرستي كه مواضع اش در نفي هولوكاست را بارها اعلام كرده است ، دعوت از رئيس جمهوري كه رفتار نژادپرستانه خود و رژيم مطبوعش در برابر شهروندان بهايي ، مسيحي ، يهودي و ساير اقليت هاي قومي و مذهبي و حتي مسلمانان بر جهانيان روشن است ، دعوت از چنين شخصي براي شركت و سخنراني در يك كنفرانس ضدنژاد پرستي چه هدفي جز چيدن يك سناريوي نه چندان پيچيده براي بهره برداري از تكرار مواضع تند او كه به درستي انتظار آن را مي كشيدند مي تواند دنبال كند ؟ اگر احمدي نژاد ديروز چنين نمي كرد و با جنجالي كه به پا كرد كل كنفرانس و اخبارش را تحت الشعاع گفتار خصمانه اش درباره اسرائيل قرار نمي داد چه بسا بيانيه هايي در محكوميت رفتار اسرائيل با مردم فلسطين و غزه صادر و سخنراني هايي هم ايراد مي شد كما اينكه در سال 2001 همين اجلاس به محل و فرصتي براي انتقادهاي منطقي از اسرائيل تبديل شد . به راستي از اين رفتار و عمل احمدي نژاد چه كساني سود بردند ؟ و طرح اين سخنان چه نفعي براي مردم ايران داشته و دارد ؟

سوالي كه در اينجا ذهن را به خود مشغول مي كند طرح اين پرسش است كه آيا شعور و درك سياسي احمدي نژاد و مشاورانش تا اين حد پايين است( فكر نمي كنم چنين باشد ) كه نمي توانستند پشت پرده اين سناريوي ساده را ببينند و با رفتار و گفتار سنجيده تري آن را خنثي كنند و يا اينكه احمدي نژاد و تيم اش عامدانه و از روي برنامه ريزي در راستاي منافع اسرائيل گام بر مي دارند؟!! پاسخ اين پرسش را آينده و گذر زمان روشن خواهد كرد .

در همين ارتباط :

قوم يهود در ايران ( دكتر مهدي خزعلي )