جمعه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۷

20:30 به نقل از اوباما : فکر و ذکر ما شده احمدی نژاد !!


احتمالا تا كنون بخش خبري 20:30 را حداقل يك بار مشاهده كرده ايد . اين بخش خبري به دليل نحوه نسبتا متفاوت انعكاس اخبار نسبت به ساير بخش هاي خبري سيما و همچنين به علت برخي بي اخلاقي هاي رسانه اي كه بعضا با كيهان رقابت ميكند !! بيشتر مورد انتقاد و توجه است . چند شب قبل خبري از همين بخش خبري پخش شد كه باز خالي از شيطنت نبود . جريان از اين قرار بود كه به نقل از باراك اوباما خبري خوانده شد با اين مضمون كه " فكر و ذكر ما شده احمدي نژاد " . تا اينجاي كار مشكلي نيست ، احتمالا آقاي اوباما وقت اضافي و بهتر است بگويم زايد زيادي دارد كه آنرا صرف فكر كردن در مورد احمدي نژاد ميكند اما شيطنت و بي اخلاقي رسانه اي از آنجا آغاز مي شود كه از قول اوباما چنين نقل ميشود " در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري ، با احمدي نژاد مذاكره و صحبت ميكنم " .

اگر بخواهيم اين احتمال را بدهيم كه فكر كردن زياد جناب اوباما در مورد احمدي نژاد ، قدرت يك حساب و كتاب ساده را از ايشان گرفته ، قطعا مشاوران ايشان در جريان هستند و به ايشان گفته اند كه چند ماه بعد از انتخابات رياست جمهوري در آمريكا ، انتخابات رياست جمهوري در ايران برگزار خواهد شد و به فرض اگر آقاي اوباما هم پيروز انتخابات باشند ، با توجه به خصومت چندين ساله بين دو كشور ، اين چندماه فرصت كمي براي چيدن مقدمات مذاكره و صحبت با احمدي نژاد است مگر اينكه صبح روزي كه نتايج انتخابات در آمريكا اعلام و پيروزي اوباما قطعي شد ( البته به شرطي كه شب قبلش مثل بنده خدا آقاي كروبي نخوابد ) تا شب ترتيب مذاكره را بدهد !!!

حالت بعدي كه به احتمال صد در صد منظور و مطلوب دوستان 20:30 بوده اين است كه از قرار معلوم احمدي نژاد 4 سال ديگر هم رئيس جمهور خواهد بود و به اين ترتيب افتخار ملاقات و صحبت و مذاكره نصيب اوباما خواهد شد .

به هر ترتيب ، حدس من در مورد نحوه انعكاس اين خبر كاملا صحيح بود :

" باراك اوباما : با ايران مذاكره ميكنم نه با احمدي نژاد "

خبر را از اينجا بخوانيد .





پنجشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۷

ما و اين همه شيفته خدمت!



۱- بزرگي از مسئولان كشور در سالهاي ابتدايي انقلاب چنين گفته بود كه " ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت " . در همان روزها كه سوار بر موج احساسات مردم ، بازار چنين جملات قصار داغ بود و مردم ساده و اميدوار براي گويندگان اين قبيل شعارها كف مي زدند و هورا مي كشيدند ، بودند دنيا ديدگاني كه با لبخندي تلخ بر گوشه لبانشان اميدوار بودند كه چنين باشد .

تصوير بالا يكي از همين شيفتگان خدمت به مردم است كه در اين خدمت گذاري سر از پا نمي شناسد . عكس ، مربوط به مراسم توديع و معارفه وزراي قديم و جديد وزرات كشور است . در اين مراسم هنگامي كه مجري از جناب دكتر لاريجاني دعوت ميكند تا با رفتن به جايگاه ، سخناني ايراد بفرمايند ايشان به جاي بالا رفتن از پله هاي كنار سن ، از همان قسمت جلو مستقيما به سمت جايگاه رفتند كه تعجب حاضرين در جلسه را در عكس به وضوح مشاهده ميكنيد .

جناب دكتر سابقه طولاني در خدمت به مردم دارند و حتما در جريان خدمات ارزنده ايشان در مدت ده سال رياست بر رسانه مثلا ملي هستيد . در طول دوران خدمت ايشان بود كه برنامه هايي چون هويت با همكاري سعيد امامي ، شوي مونتاژ شده و مضحك كنفرانس برلين و علم شنگه هاي بعد از آن و هزاران برنامه علمي ، فرهنگي و به خصوص هنري ديگر از تله ويزيون پخش شد. و باز در طول دوران خدمت جناب دكتر در صدا و سيما بود كه بنا بر گزارش تحقيق و تفحص مجلس ششم از صدا و سيما و تنها از تعداد پنج حساب از دويست حساب بانكي صدا و سيما مبلغ دويست ميليارد تومان تخلف مالي بدست آمد كه البته جناب رئيس گزارش را كشكي خواندند !! .

و امروز قرار است در كسوت رياست قوه مقننه به مردم خدمت كنند .

2- ديروز كه مراسم افتتاح مجلس هشتم به صورت زنده از سيما پخش ميشد ، واقعا نمي دانستم بايد بگريم يا اينكه بخندم . يك نفر از كساني كه در آن مجلس حاضر بودند از نمايندگان گرفته تا رئيس جمهور ، رئيس قوه قضائيه ، و چند ده نفري كه همگي از سران مملكت بودند ، منتخب واقعي مردم نبودند . واقعا جالب است !!! يك جمع كوچك چند صد نفري حكومت را قبضه كرده اند خودشان تاييد ميكنند ، خودشان انتخابات ميگيرند ، انتخابات را پرشور توصيف ميكنند و انگار نه انگار كه مردمي هم هستند. نمي دانم پيام آقاي خامنه اي را شنيديد يا نه ؟ حضرت آقا انتخابات را پرشور و راي مردم را معنا دار توصيف فرمودند . پرشور از بابت مشاركت بيست درصدي مردم و معنادار از بابت پيروزي قاطع اصولگرايان در ميداني بي رقيب !!! و چه تعريف و تمجيدها و توصيه هاي مسخره اي كه در اين پيام نبود . حالم از شنيدن جملاتي نظير " شما به عنوان منتخبين مردم بايد فلان كار را بكنيد و يا اينكه فلان توصيه را به شما ميكنم ، مردم از شما به عنوان منتخبين خود انتظار دارند و..... " بهم ميخورد . طوري صحبت ميكرد انگار مردم بي خبرند كه باصطلاح نمايندگانشان به چه صورت وارد مجلس شده اند .

در هر صورت مجلس مطلوب آقابان تشكيل شد ، مطيع تر از مجلس هفتمي ها . مجلسي كه به قول رئيس آن ، جناب حداد عادل ، تنها افتخارش اين بود كه رهبر از عملكرد آن راضي بوده است و در بهترين حالت كه خيلي بخواهند مردم را تحويل بگيرند ، رضايت رهبر يعني رضايت مردم ، اگر برايشان مهم باشد .

3- احساس من اين است كه اتفاقاتي به نفع مردم در جريان است و اين اتفاقات از دل اختلافاتي كه بين مسئولين نظام افتاده است ميگذرد . به نظر شما اين موضوع را مديون احمدي نژاد نيستيم ؟

چهارشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۸۷

سلامي دوباره

تقريبا شش سالي هست كه وارد عرصه اينترنت ، وبلاگ و وبلاگ نويسي شدم و در اين مدت سه وبلاگ راه اندازي كردم كه متاسفانه هر سه آنها فيلتر شد . بعد از فيلتر شدن آخرين وبلاگم ، واقعا خسته و سر خورده شده بودم و پنج ، شش ماهي از اينترنت و وبلاگ نويسي فاصله گرفتم البته نه به صورت كامل كه " ترك عادت موجب مرض است " ! ولي نسبت به قبل خيلي محدود شده بود. اينبار قصد دارم حتي در صورت مسدود شدن وبلاگم ، بازم ادامه بدهم حتي با يك بازديد كننده در روز !! اصلا دوست دارم براي دل خودم بنويسم .

در "شيشه سكوت " خواهم نوشت از سياست ، جامعه ، روزمرگي هاي خودم ، از آنچه كه در جامعه مي بينم و بر خودم و ديگران ميگذرد هرچند رد پاي سياست بيشتر به چشم خواهد آمد .

اما قسمت مهم و شايد اصلي وبلاگ كه انصافا خيلي براي آن زحمت كشيدم ،ستون " تازه هاي وبلاگستان فارسي " است . در اين صفحات مي توانيد آخرين عناوين وبلاگهاي به روز شده را به تفكيك در زمينه هاي مختلف به صورت لحظه به لحظه مطالعه نماييد . تا اين لحظه سه گروه از گروههاي 12 گانه اين ستون كه شامل گروههاي " سياست " ، " جامعه " ، " فرهنگ و ادبيات " مي باشد راه اندازي شده است و بقيه گروهها هم به مرور ، تكميل و راه اندازي خواهد شد . ضمن اينكه چند تايي از گروهها به صورت جداگانه داراي كتابخانه مجازي و آلبوم عكس مي باشند كه قصد دارم عكسها و كتابهايي كه در طول شش ، هفت سال وبگردي ، از اينترنت جمع آوري و آرشيو كرده ام در اين قسمتها قرار دهم .

و در پايان اينكه، هميشه اميدوار باشيد . همين !!!!!!