دوشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۷

انقلاب دوم!

BubbleShare: Share photos - Easy Photo Sharing

امروز 13 آبان مصادف است با سالروز تسخير سفارت آمريكا در تهران توسط تعدادي از دانشجويان انقلابي موسوم به دانشجويان پيرو خط امام كه با گروگانگيري 66 نفر از ديپلماتهاي آمريكايي ، آغاز بحراني 444 روزه شد كه در 30 دي 1359 و با پذيرش قرارداد الجزاير از جانب طرفين درگير ، ماجرا ظاهرا خاتمه يافت و تبديل به انقلاب دوم ملت و آقاي خميني شد .

تحليل و تفسير نوشتن در مورد علت و چرايي وقوع اين ماجرا و نقش عوامل پشت پرده در وقوع آن براي مني كه خوشبختانه آن روزها هنوز پا به زندگي نگذاشته بودم ، نه چندان مقدور است و نه لطفي براي خواندن دارد كما اينكه در طول سالهايي كه از وقوع اين حادثه مي گذرد صاحبنظران متعددي و حتي آناني كه دستي در ماجرا داشته اند از هر دو طيف موافق و مخالف ماجرا مقالات و كتابهاي زيادي در اين باره نوشته اند كه تا حدود زيادي به ابهامات و سوالات در اين باره پاسخ ميدهد .با جستجوي مختصري در اينترنت مي توانيد به حجم زيادي از مقالات و نوشته ها دسترسي پيدا كنيد كه قطعا راه گشا خواهد بود .

و اما !!! در مورد اين رويداد همين قدر ميدانم كه نان و نام انقلاب دوم هم به مانند انقلاب اول نصيب گروهي بي نام و نشان و بي رگ و ريشه شد كه يك شبه صاحب همه چيز شدند و نصيب مردم اميدوار و ساده دل چيزي جز فقر و فلاكت و عقب ماندگي در همه جهات آن نبود . موضوعي كه اين روزها با تمام وجود آن را احساس مي كنيم و خواص و عوام در دل اين شكست را باور دارند هرچند بر زبان نياورند .