جمعه، مرداد ۱۱، ۱۳۸۷

سازمان ملی جوانان و ادامه سناریوی محدود سازی اینترنت


در ادامه تلاشهاي طالبان ايراني در جهت زمينه سازي براي محدود كردن اينترنت و فرو نشاندن آتش ترسي كه اينترنت و جريان آزاد اخبار و اطلاعات بر جانشان افكنده است ،و پس از آنكه يكي از فرماندهان سپاه ، اينترنت و وبلاگ را خطرناك توصيف كرد كه بايد با آن مقابله شود و مجلس فرمايشي هشتم هم در همين راستا با تصويب طرحي كه در اين طرح وبلاگ نويساني را كه نسبت به راه اندازي وبلاگهاي مروج فساد و فحشا اقدام مي كنند در رديف اراذل و اوباشي قرار داد كه مستحق اعدامند !! سازمان ملي جوانان هم با انتشار نتايج تحقيقي در زمينه كاربران اينترنت به ياري مجلس و توجيه طرح جنجالي اش شتافت ! در تحقيق سازمان ملي جوانان آمده است كه " بيش از 55 درصد از كاربران اينترنت در ايران كه معادل 12 ميليون نفرند به جستجوي سايتهاي س ك سي مبادرت مي كنند " . تهيه كنندگان اين گزارش همچنين مدعي شده اند كه " بيشترين ميزان عبارات جستجو شده در اينترنت از سوي كاربران ايراني كلماتي شامل عبارات س ك س و يا ابزار جنسي بوده است " .

در ادامه اين تحقيق كه به نوشته ارگان رسانه اي سازمان ملي جوانان ( خبرگزاري برنا ) توسط گروهي از" دانشجويان علوم اجتماعي دانشگاه آزاد" صورت گرفته است ، به نوع كلمات جستجو شده توسط كاربران هم اشاره شده است !!: " تصاوير دختران جوان " ، "تصاوير غير اخلاقي هنر پيشه "، " پارتي دختران دانشگاهي " ، " ورزش دختران " ، داستانهاي مبتذل " ، " تصاوير دوربين مخفي از محيط هاي خصوصي " ، بيشترين مراجعه را در بين كاربران به خود اختصاص داده اند . "

در ادامه اين گزارش آمده است كه " 80درصد ترافيك سايتهاي داخل ايران مربوط به سايتهاي دوست يابي و مسئله دار بوده است ، همچنين از جوانان دختر 15 تا 19 ساله و پسران جوان 18 ساله تا مردان 40 ساله به عنوان كساني نام برده شده است كه بيشترين تعداد مراجعه به سايتهاي دوست يابي را داشته اند " . همچنين در اين گزارش گرايش مردان متاهل به سايتهاي دوست يابي را در حد هشدار توصيف كرده و آمده است كه" 97درصد از مردان متاهلي كه در سايتهاي مسئله دار به دوستي هاي نامشروع روي مي آورند ، اين مسئله را از همسر خود پنهان مي كنند " .

هر چند در سالهاي گذشتهنظير چنين گزارشاتي ،_ البته نه با اين شدت و جزئيات_ از سوي سايتهاي معتبري همچون "گوگل " نيز انتشار يافته است ، اما اينكه يك سازمان دولتي كه معمولا در زمينه هايي نظير اعلام آمار اعتياد و فحشا و موارد مشابه وبه جهت بار منفي موضوع ، از ذكر آمار دقيق خودداري مي كنند و يا اينكه آماري به مراتب پايين تر از واقعيت منتشر مي كنند ، اين چنين دقيق و با ذكر جزئيات نتايج تحقيقش را منتشر كند ، اين تفكر را كه گروهي در ماههاي اخير درصدد فراهم آوردن زمينه هاي مناسب جهت محدود كردن اينترنت هستند را تقويت و به واقعيت نزديك ميكند .

از زوايه اي ديگر ،اگر چنين آماري واقعيت داشته باشد و مسئولين سازمان ملي جوانان هم بدون هيچ گونه قصد و غرض خاصي اقدام به انجام اين تحقيق و انتشار نتايج آن كرده باشند ، و اگر در نظر آنان " س ك س گردي " جوانان در اينترنت امري مذموم به شمار مي آيد(1) ، بايد به ايشان و همه مسئولين جمهوري اسلامي به خاطر تربيت چنين نسل "هرزه گردي" تبريك گفت!! .

از هر زاويه اي كه به نتايج اين تحقيق و اهداف تهيه كنندگان آن نگاه كنيم به يك نتيجه مي رسيم و آن " تلاش عبث و بيهوده جماعتي نادان براي محدودسازي اينترنت و جريان آزاد اخبار و اطلاعات " است كه اين تلاش قطعا به شكست خواهد انجاميد .

در همین ارتباط :

هرزه‌گردي اينترنتي در کشور به مرز هشدار رسيده است

پي نوشت :

1- به اعتقاد من اگر چنين آماري واقعيت هم داشته باشد نبايد تعجب كنيم و مراجعه كنندگان به اين قبيل سايتها را نبايستي متهم به مشكل اخلاقي و يا روحي رواني خاصي بنماييم .با توجه به شرايط بد اجتماعي و محدوديت هايي كه حكومت در اين قبيل زمينه ها براي جوانان فراهم كرده است و با توجه به اينكه براي يك جوان كنجكاوي و رفع نيازهايش در اين زمينه از راههاي معمول كه طبيعتا حكومت و متوليان امر بايد آن را فراهم كنند ، امكان پذير نيست، با اين شرايط چه توقع بي جايي است كه از يك جوان بخواهيم درباره سوال برانگيز ترين و جذاب ترين نيرويي كه خدواند به او داده است تا اين حد هم كنجكاوي نكند ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر