دوشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۸

بیانیه ای با امضای 8 نفر منتسب به 50 عضو خبرگان رهبری !

طي روزهاي گذشته رسانه هاي وابسته به كودتاچيان از جمله صدا وسيما ، نامه اي را منتشر كردند كه در آن 50 نفر از 88 عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن تاييد نتيجه انتخابات رياست جمهوري دهم از اكبر هاشمي رفسنجاني خواسته اند تا حمايت خود از رهبري را صريح تر و شفاف تر بيان كند . نويسندگان اين نامه كه نام و امضاي هيچ يك از آنها در نامه درج نشده و سايت رسمي مجلس خبرگان رهبري هم تا اين لحظه هيچ خبري از آن درج نكرده است ، همچنين تاكيد كرده اند كه تمامي اركان « رژيم اسلامي » مشروعيت اش را از « رهبري » كسب مي كند ( حتي خود مجلس خبرگان كه وظيفه نظارت و عزل ونصب رهبر را بر عهده دارد !!!) .

در طي هفته هاي اخير اين اولين باري نيست كه حاميان اصلي و تندروي دولت كودتا در مجلس خبرگان و به طور مشخص محمد يزدي ، احمد جنتي ، و مصباح يزدي در راستاي مشروعيت بخشيدن به دولت نامشروع احمدي نژاد ، اقدام به انتشار بيانيه ها و نامه هايي به نمايندگي از طرف احزاب و گروههاي مختلف مي كنند . اولين گام در اين راستا را محمد يزدي در چند هفته مانده به 22 خرداد برداشت . يزدي با انتشار بيانه اي به نمايندگي از اعضاي « جامعه روحانيت مبارز » اعلام كرد كه اكثريت قاطع اعضاي جامعه روحانيت حمايت خود را از محمود احمدي نژاد اعلام كرده اند . بيانه اي كه چند روز بعد صحت آن مورد ترديد قرار گرفت و حتي گفته مي شود 32 نفر از 48 عضو جامعه روحانيت مبارز اعلام كرده اند اساسا اين بيانيه را امضا نكرده اند !! در ادامه همين روند، هفته گذشته و بعد از سخنان اكبر هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه، بيانه اي منتسب به 306 نفر از اساتيد و علماي برجسته حوزه علميه قم منتشر شد كه در آن از مواضع محمد يزدي عليه هاشمي رفسنجاني دفاع شده بود . روزنامه جمهوري اسلامي در ارتباط با همين نامه نوشت كه اين نامه فقط 10 امضا دارد كه هيچ كدام از اين ده تن جز علماي برجسته حوزه به شمار نمي آيند!

«محمد جواد اكبرين » پژوهشگر مسائل ديني مقيم بيروت در گفتگو با « راديو فردا » و در ارتباط با نامه اخير منتسب به 50 عضو خبرگان رهبري مي گويد در تماسهايي كه با قم داشته مشخص شده است كه نويسندگان نامه ( كساني چون حسين شريعتمداري ، محمد يزدي ، جنتي ، مصباح )ابتدا آنرا منتشر و سپس نسبت به جمع آوري امضا براي آن اقدام كرده اند و تا روز جمعه تنها 8 نفر از اعضاي خبرگان رهبري اين بيانيه را امضا كرده اند !! « اكبرين » در ادامه تاكيد مي كند به طور قطع و يقين اكثريت قاطع اعضاي خبرگان همسو با مواضع هاشمي رفسنجاني هستند اما متاسفانه ترس از افشاگري درباره مسائلي كه نزديكان برخي از اين افراد مي توانند داشته باشند مانع از ابراز يك موضع گيري قاطع و صريح توسط آنان مي شود .

فارغ از صحت و سقم بيانيه هاي مذكور ، آنچه كه اين روزها مي گذرد و زورآزمايي و لشگر كشي هاي تبليغاتي اين چنيني ، همه نشان از چالشي بزرگ در سطوح بالاي قدرت دارد . چالشي كه هر چند با پرداخت هزينه هايي توسط مردم همراه خواهد بود اما عميقا اعتقاد دارم كه در نهايت به نفع « ما » به پايان خواهد رسيد .

در همین ارتباط :

هاشم زاده هريسي، عضو مجلس خبرگان رهبری:بیانیه صادر شده بیانیه مجلس خبرگان نیست


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر