شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۷

سمبه پر زور !!

افغانها جمله مشهوري دارند با اين مضمون كه " ما زير بار زور نميرويم مگر آنكه سمبه پرزور باشد " . چند سال پيش كه من براي اولين بار اين جمله را شنيدم ، فكر مي كردم كه جمله فوق ، طنزي است كه براي اين بندگان خدا ساخته اند و تا دو روز پيش هم بر همين تصور بودم تا اينكه در جايي خواندم كه گويا گوينده اين جمله ، ظاهر شاه ، آخرين پادشاه افغانستان بوده است !! و اما امروز ايرانيان همين جمله را در شرح حال حاكمان خودكامه شان زير لب زمزمه مي كنند و در دل به ريش مبارك حضرات مي خندند . بعد از آن همه شاخ و شانه كشيدن و گنده گويي هاي مردان سياسي و نظامي رژيم اسلامي براي كشورهاي غربي ، و در حالي كه هنوز برادران سپاهي مشغول حفر 320000 قبر براي دفن سربازان متجاوز دشمن هستند ، خبرها حاكي از پيشنهاد مذاكره از سوي ايران در مورد برنامه هسته اي و بسته پيشنهادي گروه 1+5 است . اين بسته هماني است كه در روزهاي گذشته ، خاوير سولانا در سفرش به تهران حامل آن بود كه طرف ايراني حتي قبل از اينكه سولانا پايش به تهران برسد از عدم پذيرش اين بسته و در تضاد بودن مفاد آن با مصالح و غرور ملي سخن مي گفت كه حتي حاضر نيست به آن فكر كند چه برسد به مذاكره !!. اما خطر حمله نظامي و تحريم هاي بيشتر و كابوسهاي شبانه خاك شدن كاخ قدرت شيفتگان خدمت !! كار را به جايي رسانده است كه امروز نه تنها خود پيشنهاد مذاكره مي دهند بلكه خبرهايي از گوشه و كنار به گوش ميرسد كه حضرات پيش شرط غربي ها براي مذاكره يعني تعليق غني سازي را هم براي مدت 6 هفته پذيرفته اند !! اين همان خط قرمزي بود كه حاضر نبودند به هيچ عنوان از آن عبور كنند .

موضوع روشن اين است كه از ميان دعوايي كه بين گنده لات هاي غربي با نوچه هاي ايراني شان صورت گرفته است چيزي عايد مردم ايران نخواهد شد . مطمئن باشيد كه غرب ، ايران با حكومت فعلي را تا زماني كه باج بدهد و منافع و مصالح آنها را تامين كند صد البته به ايراني آزاد با حكومتي مردمي ترجيح ميدهد و اين دعواها هم طبيعي است كيست كه باور كند !!

در هر صورت اين روزها كه مردم درگير يك بازي ديگر تحت عنوان " پرداخت نقدي يارانه ها " شده اند و هر خانواده با ذوق و شوق وصف ناشدني !! سرگرم جمع و تفريق اعداد و ارقام است تا بفهمد ماهانه چند ميليون تومان به حسابش واريز خواهد شد ، بهترين فرصت براي يك باج دهي اساسي و رهايي از دست كابوس هاس شبانه است . هر چند در جلوي پرده امثال لاريجاني و احمدي نژاد ازپيش بودن دست ايران در مذاكرات هسته اي و عدم سازش در اين زمينه سخن بگويند .

در همين ارتباط :

توافق ایران و غرب بر سر آغاز مذاکرات هسته‌ای

منوچهر متکی: شاهد بهبود موضع آمريکا هستيم / پاسخ سولانا به بسته ايران "بسيار سازنده" بود

رسانه های نزديک به حاکميت خبر دادند : ايران تعليق موقت را می پذيرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر